본문 바로가기

음악추천/외국

When Im gone (컵송, 컵송 배우기 ) Anna Kendrick - Cups

뮤비

 

해석

 

가사


I got my ticket for the long way 'round
내 손엔 아주 긴 여행을 떠나기 위한 표가 있어

Two bottle o' whiskey for the way
두 병의 위스키도 함께 가져가지만

And I sure would like some sweet company
다정한 길동무가 있다면 더 좋을거야

And I'm leavin' tomorrow, what do you say?
그리고 난 내일 떠나, 어떻게 생각해?

When I'm gone
내가 떠나면

When I'm gone
내가 가버리면

You're gonna miss me when I'm gone
넌 날 그리워할 거야

You're gonna miss me by my hair
내 머릿결의 촉감까지도 그리워하면서

You're gonna miss me everywhere, oh
어디에서나 내 생각만 하겠지

You're gonna miss me when I'm gone
내가 사라진다면 넌 날 그리워할거야

When I'm gone
내가 떠나면

When I'm gone
내가 사라진다면

You're gonna miss me when I'm gone
넌 나를 잊지 못할 거야

You're gonna miss me by my walk
내 걸음걸이뿐만 아니라

You're gonna miss me by my talk, oh
내 말투 하나하나까지 그리워하게 될 거야

You're gonna miss me when I'm gone
내가 사라진 후에도 넌 내 생각만 하게 될 거야

I got my ticket for the long way 'round
아주 먼 길을 떠나기 위한 표를 구했어

The one with the prettiest of views
끝내주는 경치를 구경할 수 있는 자리야

It's got mountains, it's got rivers
끝이 없는 산도 보이고, 푸르른 강도 볼 수 있어

It's got sights give you shivers
정말 멋진 풍경일 거야

But it sure would be prettier with you
네가 나와 함께 해준다면 더욱 아름다워 보일 텐데 말이야

When I'm gone
내가 떠나면

When I'm gone
내가 떠난다면

You're gonna miss me when I'm gone
넌 날 그리워할 거야

You're gonna miss me by my walk
내 걸음걸이뿐만 아니라

You're gonna miss me by my talk, oh
내 말투 하나하나까지 그리워하게 될 거야

You're gonna miss me when I'm gone
내가 사라진 후에도 넌 날 잊지 못할 거야

When I'm gone
내가 떠나면

​When I'm gone
내가 가버리면

You're gonna miss me when I'm gone
넌 날 그리워할 거야

You're gonna miss me by my hair
내 머릿결의 감촉을 잊지 못 하면서

You're gonna miss me everywhere
어디에서나 내 생각만 하게 될거야

Oh, you're sure gonna miss me when I'm gone
넌 정말 날 잊지 못할거야

When I'm gone
내가 떠나면

When I'm gone
내가 정말로 사라지면

You're gonna miss me when I'm gone
넌 날 그리워할 거야

​You're gonna miss me by my walk
내 걸음걸이는 물론이고

​You're gonna miss me by my talk, oh
내 말투 하나하나까지 잊지 못할거야

You're gonna miss me when I'm gone
내가 정말 떠난다면 넌 날 그리워할 거야

 


재미있게 보시고 즐거운하루 보내세요~